NYHEDSBREV 2023 #5, OKTOBER

Problemer med oversvømmelser
Det seneste heftige regnskyl har affødt oversvømmelser i visse områder af Riisvangen og Grænsen. Noget kunne derfor tyde på at de dræn der er nedgravet i forbindelse med kloakeringsarbejdet, ikke virker helt efter hensigten.
Vi er i bestyrelsen i proces med at gå i dialog med Brd. Møller for sammen med Riisvangen at følge op på problemet

Standerstrygning
Sæsonen går hæld. Lørdag den 28.10.23 holder vi standerstrygning i Marketenderiets have kl. 13-14. Kom og vær med til at runde havesæsonen af med dine naboer og genboer i Grænsen og Riisvangen.

Æblepres
Og så er det alligevel ikke helt slut. Søndag den 29.10.23 afholder vi årets sidste æblepressedag i Marketenderiets have fra kl. 11 til 14.

Vurdering af hus og have med henblik på salg
Der er nu lukket ned for vurdering af kolonihavehuse og haver hen over vintersæsonen. Vi genåbner i foråret 2024. Datoer for Åbent Kontor i den kommende sæson meldes ud senere. Vær opmærksom på – hvis du har planer om at sælge dit kolonihavehus – at du skal igennem en længerevarende proces, inden en handel kan afsluttes. Du kan læse mere om salgsprocessen på Haveforeningen Grænsens hjemmeside. www.haveforeningengraensen.dk under menupunktet Køb og salg.

Facebookgruppen Haveforeningen Grænsen/Riisvangen
Der har været lidt forvirring omkring Facebook gruppen tilknyttet Grænsen/Riisvangen, idet der i øjeblikket eksisterer 2 Facebookgrupper.
Den officielle Facebookgruppe – den der er tilknyttet til og administreres af de 2 haveforeninger – hedder Haveforeningen Grænsen/Riisvangen.
Den anden Facebookgruppe Riisvangen/Grænsen administreres af et tidligere havemedlem, der ikke ønsker at opgive sin administratorrolle.
Foreningernes bestyrelser opfordrer til, at man kommunikerer via Grænsen/Riisvangens Facebook gruppe, når der meldes ud med spørgsmål, aktiviteter mv, der er relevante for haveforeningernes medlemmer.

Grøn Container
Langt, langt de fleste er fuldt opmærksomme på, hvad der må afleveres i den grønne container. Og tak for det.
Men enkelte har ikke helt styr på det. For der droppes af og til plastic, metal, glas, husholdningsaffald mv i vores grønne container. Og det går altså ikke.
Den grønne container er kun til grønt haveaffald! Haveforeningen skal betale ret betydelige strafgebyrer, hvis containeren – når den afhentes – henstår med andet end grønt haveaffald.

Parkering
Vi får jævnligt henvendelser fra havemedlemmer, der klager over ulovlig parkering på Haveforeningens grusbelagte veje – og anmoder bestyrelsen om at tage affære.

Det er – som I alle ved – ulovligt at parkere på haveforeningens veje. Vejen skal bl.a være farbar for ambulancekørsel.
Bestyrelsen har imidlertid ikke særlige beføjelser i forhold at bringe ulovlig parkering til ophør. Det man som haveejer derfor selv kan gøre – ud over selvfølgelig at bede ejeren af en ulovligt parkeret bil om at flytte den – er at kontakte politiet og oplyse registreringsnummeret på den ulovligt parkerede bil. Så er det op til politiet at tage kontakt til bilejeren.

Ny hjemmesideansvarlig
Stor tak til Christina have 85, der har overtaget arbejdet med at vedligeholde haveforeningens hjemmeside. Også stor tak til tidligere hjemmesideansvarlig Mads, der har solgt sin have, og derfor ikke længere er medlem af haveforeningen.